Tuesday, March 3, 2009

~ sila lempang aku ~

arini sekali lagi buat jarang2 kali nya aku tak tido lagi pas solat subuh... pg tadi pun entah kol berapa aku terlelap... nasib baik pagi ni bangun kepala tak weng sangat... arini aku ada mission nak kena tolong amik staff gi keje... sebenarnya aku malas gak nak amik si mat ni... yelah semalam pun aku dah kena tolong hantar dia arini pulak nak kena amik pulak., rumah kita org bukan dekat tau.. tapi aku gagahkan je lah diri ini... itupun lepas mrz cakap "tolong jer lah yg, dia kan tgh susah tu"... si mat ni motornya mmg selalu rosak... bos pun dah pelik... tapi this time mmg seriusnyer rosak aku rasa... dia hantar kat bengkel kat area opis kena dalam rm600... banyak kan? korang jangan tanya rosak macam mana motor dia coz aku pun tak faham sangat.. tapi agak major gak lah... angah pun ada survey dgn kwn2 dia... tapi sepatutnya kena dlm rm300 jer.. entah lah mungkin gak mat ni kena tipu... tapi en syahrul pun kata, dia pun tak pernah repair motor kena sebanyak tu.... nasib lah ko mat....

otw nak g amik mat ni, aku singgah lah kat satu kedai ni yg dekat2 area umah mat ni... kedai ni agak famous lah dikalangan cousin2 aku... coz roti canai, nasi lemak n kuih muih dia sodap.. pilihan pun banyak... bole lah beli untuk budak2 opis sikit... kita org kat opis mmg suka mkn ramai2.. kongsi2... semalam pun mama(director) ada tapaukan nasi ayam untuk sumer2 staff.. sedekah katanya. hehehe best makan ramai2.... yg paling best aritu mama tapaukan setupperware besar keropok ikan yg dah digorengnya... memang layan lah ... dalam 1 1/2 hari jer habis keropok tu dikerjakan... (murah rezeki mama..)... ari yg sama gak aku belikan kerepek ubi pedas n kerepek pisang salai... habis gak... memang best bila makan ramai2... jap2 aku nak tunjuk bukti gambar tupperware mama hehehe...



sila abaikan tebu 3 minggu lepas itu
(mama; sila jgn mintak royalti bila saya publish gambar tupperware ini... :P)

ok sambung balik citer beli kuih tadi... bila sampai kat kedai tu kuih dah banyak yg habis... kuih2 yg aku berkenan lah... aku pun amiklah sandwich jer... takkan nak beli sandwich untuk budak2 opis kan... so aku tertariklah dgn pulut sambal... aku bukan peminat pulut.. tapi tiba2 ada rasa nak makan... dulu masa arwah mak ada selalu gak lah dia buat... kadang2 pun kalau g rumah mak itam aku ada gak lah pulut sambal ni... tapi bagi sesetengah org mungkin pelik .. especially bagi org pantai timur, coz selalunya dia org makan pulut inti kelapa... so fair enuff lah kalau ada org suka n ada yg tak suka... tekak kan lain2... aku tak beli banyak lah.. dalam 5 bungkus jer.. kecik je pulut tu pun.. kalau ada yg nak makan, makan lah,... kalau tak sedekah kat org lain... abg security pun bole gak aku bagi nanti... lepas bayar aku pun g amik si mat n terus g opis.. (sebenarnya bukan aku sorang g amik si mat ni.. tapi ada org lain gak, tapi arini tak mau kasi org tu glamor..)

bila sampai opis... ada yg tgh breakfast kat pantry... ada cik lisa & E.. mat pun terus g ke pantry.. aku pun lepas letak bag sumer terus ke pantry.. ini drama nyer;

aku: makan lah pulut... (sambil g basuh tangan n duduk)
E: oh pulut
aku: alamak ada minyak plak...
E: pulut apa ada minyak
aku: pulut sambal
E: pulut sambal? eee tak sedap
(lisa & E pandang memandang...)
Lisa: pelik nyer, selalunya pulut inti kelapa
aku: tak pelik pun... dats y ada org makan..
E: eee tak sedap.. eeeeeeeeeee sambile menggeleng kepala

masa ni mat, diam jer, dia macam tau aku bengang kot... kalau korang nak tau aku memang pantang org cakap "eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" dpn makanan.. eee ke apa ke? aku mmg tak boleh terima... aku ni memang tak baik sangat tapi AKU PANTANG OK!!!! P.A.N.T.A.N.G org hina2 makanan... korang kalau dengar aku cakap eeee kat makanan silalah LEMPANG aku... sila lah silalah... tolong bg tau aku yer kalau aku buat macam tu... aku pernah buat gak rasanya... tapi , hello aku takkan buat kalau itu makanan org ok... coz mamat ni damn innoying ok... yer kalau anda baca ni 'kamu annoying?kamu dipecat!' ia Encik E & E disini adalah org yg sama... aku tau lah cam jahat kutuk dia kat sini... tapi blog aku suka hati aku lah... n f.y.i ini bukan kali pertama... aku pernah cakap dengan dia satu hari dulu masa dia kutuk2 makanan yg org lain beli "jangan jadi takde adab kutuk makanan org"... dia pedulik apa., dia siap mocking aku lagi ada lah.. kalau dia nampak org tengah makan n dia tak suka makanan tu dia bole cakap 'eeeeeeeeeeeee' dengan panjangnya... "woi kau tau tak apa makna rude"...



sian kau pulut...

sorry emo keterlaluan... bole tak kalau aku cakap aku benci org itu... BENCI............ ooo mungkin aku perlu cadangkan pada bos hantar ini org masuk kelas sivik.....




5 comments:

  1. hey,sedap dowh pulut ni..napa tak tinggal kat aku sket??ke ade lagi kat dapur tu??

    ReplyDelete
  2. ko beli kt mane tu??.. pulut kedai shima kt bus stand tu pn sedap...

    p/s.. pe sal ko x lempang jer bdk E tu!!!!!...

    ReplyDelete
  3. kat batang kali lah mas... memang rasa nak lempang tapi hehehe ... 'aku insan yg lemah... hanya mampu berserah..'

    ReplyDelete
  4. uishh..jgn lempang² anak orang..tak baik..

    tp sumbat je pulut tu kat mulut dia..sumbat kaw² punyaaaaa..muahahaha..

    ReplyDelete