Saturday, July 11, 2009

~ aku tercekik tulang & mark rodrek ~

Status: aku tercekik tulang ikan masin terubuk

cerita ni patutnya di update semalam... tapi tak rasa nak update... tapi bila update hari ni dah rasa tak best cerita macam ala2 'basi'... tapi takpelah nak citer gak...

untuk project company kita org year 2008, ada dua kali lah kita org buat iklan kat satu tv stesen swasta yang popular ni yang dibawah M**** Pr*** .... first time tu ada kita org amik package kerjasama pembiayaan mecd... untuk benda2 camni surelah ada media representative dari pihak dia org lah yang akan incharge account kita dari segi agreement, payment, production semualah.... so en "mark rodrek" bukan nama sebenar ni lah p.i.c account kita org, pada yg tak tau lagi lah kan, company kita org kecik jer... so account kita org dgn tv stesen ni pun surelah tak besar mana, memang tak besar pun.... tapi sebagai manusia yang mengaku diri "PROFESIONAL" jangan lah berlagak macam "profeSI*L".. coz at the end of the day kau still dapat gak komisyen dari account kita org tu walaupun tak sebanyak mana... still masih boleh kau guna beli pampers anak.. beli puting anak... atau suka hati kaulah nak buat apa dgn duit tu....

korang tau tak, mamat "mark rodrek" bukan nama sebenar ni dari awal macam malas layan kita org, sebagai client kita org memang rasa tak di appreciate lah.... bukan nak suruh dia layan lebih2 sangat ke apa... tapi bila call cuba angkat or at least bila janji nak return call cuba return... ni tak aku chase dia macam chase org nak mintak hutang.... sebab benda2 ni involve duit .... yerlah mecd support separuh.. tapi kita still bayar separuh.... bagi company kecik cam kita org ni 15k bukan sikit2 punya duit tau tak??? masa tu plak first time buat iklan kat tv surelah nak tau details2.... ni bayangkan iklan nak kuar minggu depan , minggu ni still tercangak2 takde confirmation pasal airtime semua... pastu main passing2 kita jer kat sape2 dia suka.... yang paling ultimate geram aku dengan "mark rodrek" bukan nama sebenar ni adalah apabila dia menipu aku hidup2.... owwwwwhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kejinya nyer ko......

dia tipu aku camni... " kita org dapat invitation dari radio panas untuk tengok production session airtime kita org... ni package mecd gak lah kiranya... orang2 radio panas adalah sangat best n tak melayan kita orang macam celak* yer... memang best keje dgn dia org... so memandangkann radio panas ni dah setempatlah dengan ofis "mark rodrek" ni ingat nak jumpa dia sekali nak submit payment... lagipun aku tak pernah jumpa dia... b4 ni cakap kat phone jer... nadia n syahrul jer yang pernah jumpa dia... jumpa pun masa sign agreement mecd aritulah... masa "mark rodrek" menabur janji2 palsu kat dia org ni.... siap cakap boleh dapat slot kat MHI bagai ... bla lah kau.... cakap gempak jer.... bila aku tanya balik kau dah pusing cakap plak... malas lah nak layan.... ok2 back to the story ... pastu aku call lah dia , masa tu kita org dah otw nak ke sayap office dia ditemani cik sureen ... masa ni dia bagi tau dia takde kat office dia kat luar bagi jer payment tu kat saper2 katanya lagi.... aku pun cam pelik gak padahal dah janji semalam nak jumpa kan nak bagi payment bagai... ok takpelah as long dapat resit at least ada prove lah dah bayar..... cik sureen yang comel ni tolong lah cari sesapa yang boleh assist kita org kat client servicing group area tu... yerlah bukan kita boleh main masuk jer... pass pun takde... tiba2 sureen kuar n cakap... "errkk i tak taulah tapi mark ada kat dalam"... aku, nad, syahrul terus cam bungkam WTF dia nak tipu dia kat luar tadi................ sureen pun buat muka cam tak faham naperlah manusia tu berperangai celak* cam2.... errrrrghhhh...................... lepas submit payment kat mark tu kita org bla sambil kutuk2 dalam keter... tak pasal berat berlebihan kat bahu sebelah kiri aritu....."

masa november tahun lepas gak kita org nak buat iklan kat chanel yang sama gak... so aku try cari representative yang baru utk kita org, so aku dapat cakap dengan mr siva ni unfortunately rules dia org tak boleh ambik account yang org lain dah pegang jadi stuck jugaklah dgn "mark rodrek" tu... masa ni pun kita org berhubung via email jer.... lagi pun dia memang layan kita org cam celak* coz account 10k apa dia heran............... itulah kisah company kita org dgn 'mark rodrek' pada tahun 2008.........

ingat tahun 2009 ni dah habislah cerita pasal "mark rodrek" ni... tapi semalam aku kena sign agreement baru utk airtime ogos plak... so deal dgn ms atikah masa kat mecd ari2 sebelum mecd terlungkup... borak punya borak dgn ms atikah ni tiba2 dia tercerita... "yana, ari2 i ada invite korang untuk datang kat boost package kan, tapi korang tak datang, mark terkejut nampak nama company u ada dalam list i, mark cakap buat apa lah u ambik dia orang ni dalam account u, dia orang ni buat iklan sekali jer setahun bukan banyak pun".... bab*s tak dia ni??? celak* tak dia ni... aku tak kisah lah kau pegang account besar mana sekali pun .... tapi hormat lah sikit kat client kau... walaupun kecik.... sikap tak profesional kau ni memang cam eeeeeeeeeeeee bencilah aku nak cakap lagi....

pastu tiba2 petang semalam atikah call "yana, i kena transfer account u kat mark lah, coz kalau dalam masa setahun account u dgn mark tak aktif baru i boleh ambik".... bengang tahap menyampah gaban aku masa ni... dengan pantas aku cakap.. "tika, u gak cakap client mark besar2 ... dia gak kata kita org ni kecik jer, u jer lah handle account kita orang"... "i nak yana, tapi jap nanti i call u balik".... pastu i pun call atikah.. "tika, i email u surat jerlah nak tukar representative bole???".... atika jawap... "boleh kot, u try lah"... dengan jayanya aku telah meng email mereka untuk menukar representative syarikat kecik kami ini.........................

owwhh aku tak tau nak tutup macam mana, takde kata2 nasihat aku nak bagi... kata2 makian pun tak bagus untuk kesihatan, nanti berat bahu sebelah kiri... tutup camni jerlah... "tulang kat tekak aku tak mau keluar lagi"




No comments:

Post a Comment