Thursday, July 9, 2009

~ moi sebenarnya baik kat sekolah ~

cerita ini ditahun1993;

masa ni aku darjah 6, aku dan geng2 aku antaranya puan mas n puan iera amatlah otai disekolah...
amatlah otai sehinggakan telah membuatkan seorang ustaz takut apabila nampak geng2 kami yang sepuluh orang.... tak tau apa silap ustaz ni sampai kami semua bengang dengan dia... series aku tak ingat naper... tapi macam2 pernah kami buat... antaranya...

1) kami telah mengadaptasi sebuah lagu iklan makanan segera n dedikasikan kepada ustaz kami;

lagunya berlirik begini
"seven pai, pai tu pai, tu pai, seven pai, pai tu pai" sila ulang yer mengikut lagu pizza hut....
ingin distresskan disini lagu ini ditujukan pada ustaz itu kerana kami rasa muka dia macam tupai.... yer2 kami memang keji... maafkan lah perangai2 budak2 yang belum baligh lagi...

2) aku, eyta, ati n sara juga pernah mengugut ustaz untuk mengkerat2 ustaz 18 macam yang mona fandey buat tu... serius ustaz tu langsung tak takut.... handphone takde lagi masa ni kami gunakan public phone... gaya memang ada lah... banyak sangat tengok drama melayu ni lah jadinya... siap tutup gagang telefon dgn tudung.... nasib baik ada tudung yer maklumlah baru balik tuisyen sekolah agama hehehe (aku rasa mas n iera tak terlibat masa ni, wei korang ada tak masa ni??)

3) yang paling tak tahan, ada satu hari lepas waktu sekolah kami sendiri pergi jumpa ustaz tu bagi tau dia kami tak suka dia, sebab dia bla bla bla aku tak ingat lah naper.... tapi masa ni dah nak upsr... so lepas explain naper tak suka ustaz tu kami pun mintak maaf gak dgn dia sebab dah nak exam hehehe... kalau tak mau berabad lagi gi mintak maaf tu....


ada lagi cerita2 lain... tapi aku tak ingat sangat lah..... wei tapi aku tau yer n sangat2 lah sedar apa yang kita org buat tu salah.... jadi jangan lah nak tiru plak yer... hehehe tapi perangai geng2 saya masa sekolah rendah memang sangat comel tapi ada kejis2 sikit gak.... best lah sekolah rendah....

2 comments:

  1. aku mmg suka sekolah rendah... best gile kn.. yang bab ustaz ni, mmg kita jahat gile..
    & paling aku ingat, ustaz tu nk lalu kt tangga kita punya la jahat, berderet beratur kt tangga xkasi die jalan.. isk3..

    tapi yg ugut ustaz tu aku xde laa.. mana aku yer??

    mana yer ustaz tu skrg?.. nama die ustaz rashid kn?? die ada kawan baik ustaz jgk kn, ustaz yusuf??.. btl x??

    ReplyDelete
  2. hahahhaa..masa ugutan berlaku, aku mmg tiada di tempat kejadian..sbb aku mmg tak ingat langsung pasal tu..hahahaa..

    tp insiden kantoi nynnyi lagu tupai² tu mmg aku ingat! ekekeke..

    and mas, kawan baik dia tu seingat aku bukan ustaz laa..dia cikgu biasa je, ala² lembut² sket..dan ye, namanya yusuf (dia ada tulis autograf aku maa..hahahha)

    ReplyDelete