Monday, April 12, 2010

~ si kedekut kental 2 ~

tuan2 & puan2;

i'm officially broke this month... i have no extra money for shopping purpose this month... saya seperti seorang perawan yang manis (maafkan istilah kepenggunaan perawan disitu) yang hanya akan menggunakan baki gaji dan wang ihsan suami untuk keperluan minyak kereta, reload touch n go serta keperluan perut yang minta diisi dengan makanan yang enak2 lagi lazat....

tapi yang penting saya tak rasa sedih langsung.. walaupun kurang berduit ini bulan, masih rasa sangat2 gembira... rasa sangat berbaloi2 apabila melihat keterujaan org yang kita sayang..... yang paling penting dia langsung tak suspect apa2 yang mencurigakan... apatah lagi mengenangkan si isterinya si kedekut kental, macam mana nak sangka akan dibelikan hadiah sebegitu rupa ... surprise saya menjadi... encik suami kelu tidak terkata, siap termenjerit kerana terlalu gembira... setiap kali teringat rupa keterujaan beliau rasa berbaloi sekiranya perlu memakan nasi bersama telur goreng sahaja sehingga hujung bulan ni... owwhh kicap jangan dilupa..

selepas membelek2 hadiah (wed anniversary & birthday in advance) tu boleh plak si suami tanya, "yang, syg ada duit belanja lagi tak, duit belanja yg bg ari2 bg ada lagi tak??, sayang tak usik saving sayang kan???".... saya pun dengan penuh tawaduk menjawap.... "ada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!".. mithali sungguh si isteri.... owhh tuan2 & puan2 jangan risau saya tak menggunakan duit belanja yang diberi suami untuk membelikan hadiah untuk suami yer.... tetapi encik suami, saya sudah menggunakan beberapa jumlah duit simpanan saya untuk tujuan ini.... yerlah kalau tak guna duit simpanan tidakkah saya perlu menjual sesuatu seperti bulu kaki untuk mendapatkan apa yang telah saya dapatkan untuk anda... lagipun duit simpanan tu bukan setakat untuk digunakan dimasa kecemasan tetapi juga untuk keperluan sebegini (maafkan saya diatas ayat yang berbentuk pembelaan diri disini)

owhh kepada tuan2 & puan2 sekalian, saya segan untuk berkongsi apa yang saya dapatkan untuk si suami... tengoklah jika rasa tetiba nak kongsi nanti... sekiranya terasa nak berkongsi saya akan upload gambarnya disini... bye

No comments:

Post a Comment