Friday, June 19, 2009

~ bila aku bengang aku blurrrrr terlebih ~

oleh kerana aku suka mengkritik aku rela dikritik.... TAPI sila pastikan kau ada cukup alasan untuk mengkritik aku yer... sila jugak pastikan aku berhak untuk menerima kritikan itu sebelum kau ku tendang ke dalam longkang....

pagi tadi aku mendapat perkabaran bahawasanya one of our client merasa AMATLAH TIDAK BERPUAS HATI DENGAN AKU... gara2 teguran yg aku buat.... woooo bengang aku....

bayangkan masa first day business start dari kul 945a.m ada jer perkara2 yg dibuat melanggar kontrak.... telefon aku plak berdering2 baik call dari management shopping complex mau pun dari bos... aku dah cuba tegur dengan cara paling diplomasi aku plak ditengking2... juz because kau lelaki korang boleh layan as if aku ni perempuan bodoh ke... sorry yer aku bukan jenis yg akan terkinja2 bila aku nak sampaikan sesuatu pada org... atau meleseh2 kat dinding sambil menggentel hujung tudung untuk menarik perhatian... aku akan cuba sampaikan dengan cara yg paling mudah supaya kau faham tanpa mengabaikan tatasusila... tapi bila aku cuba sampaikan mesej aku korang semua berkerumun dan cakap2 belakang buat ayat nasik tambah kat belakang dari jauh dengan harapan aku dengar, memang aku dengar pun... itu dah cukup buat aku jadi bengang... tapi still aku bole mintak maaf, kalau kau faham kontrak kau faham teguran aku...

lepas tu ada 2, 3 kesalahan lagi yg kau buat still aku kena hadapi lagi... aku tegur ko ungkit2 pasal payment.... kau ungkit2 nak duit semula itu lagi buat hati jadik panas.... lepas tu depan bos aku kau buat salah... bila aku n bos aku tegur korang buat2 faham n korang repeat lagi sekali mistake yg sama sampai sekarang pun sampai aku dah tak larat lagi nak tegur.... pastu bila aku lalu ko panggil aku polis (part ni memang geram tapi kelakar)... wooooooo susah nak berbincang dengan org yg mempunyai tahap pemahaman yg amatlah rendah ini.... susah berbincang dengan org yg tak boleh dibawak berbincang....

tadi lepas staff cerita yg client ni bengang giler dengan aku... aku fikir balik 'mungkin cara aku cakap, yg kurang mesra menjadik alasan untuk dia org rasa bengang dengan apa yg aku cakapkan, sedangkan apa yg aku stresskan hanyalah benda biasa yg seharusnya dia org boleh terima..., aku ngaku, aku adalah kurang mesra bila bekerja... ok lah mungkin cara aku lah!!!' aku ngaku jer lah huhuhu.........

edited;

aku dah call manager dia org, as expected dia xde hal... staff jer yg over... ni yg aku maksudkan tadi "susah nak berbincang dengan org yg mempunyai tahap pemahaman yg amatlah rendah ini.... susah berbincang dengan org yg tak boleh dibawak berbincang...."


3 comments:

  1. saba bebeh.. saba..
    pengantin baru takleh marah²..hilang seri nanti :P

    ReplyDelete
  2. ayat : meleseh2 kat dinding sambil menggentel hujung tudung untuk menarik perhatian

    hahaha.. ni giler kelakar!!

    ReplyDelete
  3. iera; heheheeh ada seri lagi ker??

    NanaCS, nana ada jer org cam tu kan??? hehehe dia ingat comel agaknya

    ReplyDelete