Saturday, June 27, 2009

~ anda tidak perlu berada didalam senarai panjang manusia2 annoying kepunyaan saya jika...... ~

semalam 2 jam meredah jem nak balik dari mid valley ke ofis.... singah sekejap kat ofis lari p toilet..... padahal dah maghrib tapi angah dah nak terus balik seram pulak nak sorang2 solat kat opis.... aku pun balik sekali lah.... nasib baik jalan tak jam sgt sempatlah singah kat petronas.... kalau tak penakut punya pasal tak pasal2 tak solat.... huh...

sampai umah lebih kurang 8.30 terus bukak tudung saji.... mak aii ada masak lomak tempoyak cili api... giler kalau tak makan.... tak sempat mandi makan dulu... giler gelojoh.... btol2 siap makan dengar org bagi salam.... huh sape lah pulak yg dtg tu... abah pandang aku, aku pandang abah... dua2 muka species malas bukak pintu.... giler keji anak beranak... akhirnya abah mengalah bila aku buat ala2 rajin membasuh pingan hehehehe... dari jauh ku dengar suara seorg makcik... alamak mak! mak! makcik ini datang lagi huh.... nasibbbbb....... walaupun rasa bungkam di hati.... oh bungkam ni (TM) nad, pinjam jap ah... aku tetap buatkan air teh o utk dia n suaminya.... makcik tu dtg bersama suaminya duduk berborak dengan abah kat bawah pokok pelam.... apalah dia org ni pokok pelam tu kan gelap.... dah siap teh o aku yg terkenal tu aku pun panggil abah.... 'bah air dah siap'.... abah pun ajak lah suami isteri ni minum kat dalam..... tiba2 makcik ini dengan selamba memegang perut aku sambil berkata... 'takde isi lagi ker?' dan dengan bangganya aku menjawap tanpa bersalah.... 'eh apa ni??'....sambil mengelak dari makcik tu sambil buat muka kerut2 n dalam hati mcm2 dah aku carut..... pastu tanpa rasa bersalah aku trus jer blah.... pergi layan mtv... makcik kalau bengang sila ngadu dengan jiran tetangga yer kerana saya malas nak pedulik.... huhh!!! oh makcik ni aku memang dah cop annoying.... kalau adik aku lagi siap buat2 tido malas nak bukak pintu...kadang2 bila dengar motor makcik tu elok2 tengok tv siap mute kan tv malas nak bukak pintu.... giler kejis adik beradik.... kalau arwah mak aku ada mesti dah kena ceramah tanpa henti...

ooo merujuk kepada soalan makcik tu tadi, aku baru kahwin 3 minggu..... agak2lah... i'm not rushing into it... aku pun tak plan apa2.... kalau aku plan sekalipun, takde sesiapa pun boleh judge apa2... aku kahwin 3 minggu... duduk jauh2... bukan nya dah 3 tahun.... sure lah aku nak... tapi I'M NOT RUSHING INTO IT.... sesapa pun boleh judge aku... tapi sekurang2nya aku tau... keadaan kita org... maybe financially kami dah ready.... emotionally aku pun tak pasti dah ready blum.... dia pun x pasti dah ready blum... sure ada yg kata alah duk jauh2 bukan alasan.... yup tapi itu memang alasan terbesar aku n dia....... aku suka bila semua kwn2 ada anak... yg mana yg preggers tapi aku memang tak nak rushing2... kalau ada rezeki aku terima... tapi kalau takde blum masanya.....

ok.... aku faham benda ni akan berulang2 sampailah ada rezeki aku.... aku cuma nak bagi tau perasaan aku jer.... kalau soalan ni datang dari nad, iera, aty, eyma, eyta, sara, ati, mas, nora, apis, ijoy aku boleh terima.... kerana korang berada dalam lingkungan manusia2 yg rapat dengan aku yer.... oh maybe ahsuez, aishah, isma yer.... selain daripada itu tak payah lah tanya.... kerana jika anda bertanya jugak anda telah termasuk dalam senarai panjang manusia2 annoying yg saya kenal.... berhajat nak masuk senarai ker?? sila lah tanya.... begitu jugak jika anda ahli keluarga saya yg rapat anda dimaafkan... tapi jika abah saya tidak kisah kenapa anda perlu kisah.... memetik kata2 abah aku malam tadi... 'soal anak ni long tak payah rushing2....' hehehehe.... cool gak en mat nor ni rupanya....

6 comments:

  1. Yee aku pon suka duduk dendiam konon2 macam takde orang, masalahnya tv terbukak haha. Gi mampusla kan hehe

    Keji gila amick tu, cuba kau cakap "dah 3 bulan dahh" komfemm satu kampung dicanang mengandung anak our of wedlock

    ReplyDelete
  2. haha.. perkara ni akan sentiasa berlaku, macam kitorg dulu cuma mama je yang asik tanye dah ade ke blum, takpelah, sebab dier mak, mungkin dier excited anak sulung dan nak dpt cucu sulung, tapi bila dah ade anak pon org akan tanye jugak lagi, bila yang nombor duanya? (walaupon mase tu Adam tak sampai lagi setahun) tapi ade kawan kitorg anak pertama baru umo 3 bulan, dier dah ngandung balik, hehe.. sabar ye puan ilyana dan encik awie

    ReplyDelete
  3. chics; tactic mute tu aku selalu guna time hari raya... pemalas tahap gaban.... memang, auntie tu memang stock gosip satu taman... menci aku...


    cursive; aku tau... datsn y aku nak meluahkan perasaan jer.... kadang2 org ni tak berapa rapat dgn kita tapi tanya soalan macam stock kawan bertepuk tanpa... aku bagi penampa baru tau....

    ReplyDelete
  4. ilyana,
    sabar yer.. soalan tu mmg soalan cepu emas tuk ko skrg.. wt xtau jer.. makcik tu sama ke dgn makcik yg pernah ko cite kt entry dulu???...

    ReplyDelete
  5. mas; aku emo sebab dia x rapat dengan aku... pas2 aku ni baru kawen 3 mingu bukan 3 tahun... huhhhh sengal.... yup makcik yg samalah.... annoying btol dia tu... tengok kan dah berbakul dosa aku dapat hehehe....

    ReplyDelete
  6. hahahhaa..na, bg golongan seperti itu, mereka dont give a damn ko dah kawen baru 3 months, 3 weeks, or even 3 days.. yang mereka tau adalah, KEPOCHI!!

    been there babe, tp mcm aku overla sket..2 kali menghadapi mode tekanan perasaan..huhuhu..

    aku sgt² berharap dpt stepler mulut² tade insuran itu suatu ketika dulu..really made me sick!! huh!! (aku plak emo kannnn..) hahahahha..

    babe, abaikan saje..masuk kiri kua kanan.. you'll be ok! :)

    ReplyDelete