Friday, April 17, 2009

~ otak aku dah tepu ~

minggu ni sibuk review account statement year 2009 ni.... huh... muntah den... ni tengah review lagi tapi rasa nak muntah... baru sikit.... hari isnin aritu lagi best... punya lah pekerja berwawasan lagi jitu.... aku review account kat bilik meeting sensorang melayan figure yg account clerk bagi... sedar2 org semua dah gi lunch tapi aku sambung keje sampai kul 3... aku stop pun sebab kena balik amik anie dari hospital.... but still ada missing figures.. huhhhhh.... as much aku suka nombor... aku tetap rasa nak muntah gak....

masa study kat uitm dulu... aku selalu skip study paper yg perlukan aku membaca n menghafal term2 yg sangat banyak... sebab tu aku repeat paper (biotechnology) yer... sehinggakan prof aku masa tu , prof lee hong keong cakap dekat depan class... 'last semester questions sangat senang n i'm not sure why 6 of u have to repeat the paper'.... korang tau tak only six of us yg repeat paper tu and i'm the only budak pompuan yer... majoriti classmate aku yg perempuan dapat A++ untuk paper tu... apakah???

masa pmr n spm math aku lemah ek... lemah giler... sampaikan masa spm... cikgu add math kelas aku cakap.... "sapa nak belajar, belajar yer, yg tak mau belajar jangan kacau kawan...".... hahahaha seperti yg korang jangkakan aku n mrs hafiidz nadia tak kacau kawan2.... (nad, kau ingat tak?) hehehe gila keji...

tapi masa aku start masuk uitm (diploma) aku improve... aku mula suka nombor yer... sangat2 suka... n paper tu jer yg aku confident aku akan score dengan flying colors... biology subject worst... but when it comes to genetic aku bole score lah... cause it involve numbers... huh... dulu every time nak exam aku pulun lah study paper2 lain during study week... tapi for calculation papers aku hanya study a nite before.... n petuanya adalah "buat exercise sehingga anda muntah!!" serius aku memang muntah... bila aku rasa dah nak termuntah itu kira cam indicator lah yg aku betol2 dah habis study... hehehe betol ni aku tak tipu.... usually for calculation paper aku tak tido.... study sampai pagi n then trus gi exam... lepas exam balik baru tido... aku mungkin akan bangun selepas 24 jam heheheh....

n bila sambung study kat shah alam aku still dgn perangai pilih2 subject.... truk btol... cik cekodok merah jambu jgn tiru yer.... ada this one time masa tu tengah famous cerita winter sonata.... oh yer sebagai student yg byk masa saya layan cerita tu... coincidentally hari yg sepatutnya finale cerita tu aku ada last paper yer... paper yg terakhir utk graduate... yer paper advance calculus yg most of the senior terdahulu akan ambik paper ni sebanyak 2 kali.... gila btol... cerita tu start dalam kul 5 camtu lah... rumah sewa dgn exam hall bukan dekat tau... aku plak habis exam kul 5 gak... gila btol... roomate aku sumer masa tu dah habis exam.. tinggal aku jer lah... tapi still degil tak nak terlepas winter sonata tu... so aku dah plan... aku kena kuar exam hall before kul 4.. so aku boleh naik bas balik n sampai rumah in time cerita tu start.... bongok tol bila fikir balik... tapi aku buat macam yg dirancang.... sehari suntuk aku buat exercise, tak mandi, gi toilet sekali2... duk jer kat meja study... tak layan org... buat tak kenal kat semua org.... sampai aku btol2 rasa nak terkeluar isi perut nak muntah baru aku stop n trus g exam.... macam yg dirancang aku berjaya jawap dalam 2 jam jer paper tu... dengan confident trus hantar tak semak pun... gila berlagak n bongok aku masa tu... aku berjaya sampai 15 minit awal kat umah sebelum cerita mula... dah habis tengok cerita baru menyesal tak semak balik paper... baru lah terhegeh2 risau kalau tak bole score... padan muka aku.... (resultnya;aku berjaya dapat apa yg aku harapkan) yg tak bestnya half of the class kena suspend masa exam tu... dia org bawak masuk formula kat exam hall n aku takde plak masa kejadian.... yg sedihnya... sumer tu adalah top students yg mana dia org sumer dapat A pada paper2 yg aku dapat B atau C.... rugi btol!.


Note; tiba2 ada rasa nak sambung belajar... sebenarnya aku dengki dengan budak practical kat opis ni insyaallah dia akan buat master june ni... tiba2 aku jadi dengki... n ada someone yg sedang gembira mau konvo.... huhuhu jeles nak sambung study.... tapi rasa cam otak dah tepu plak.... jeles arrr......................


9 comments:

  1. Dear Moi,

    If ur otak dah tepu nak belajar, tak payah paksa diri. I ni jenis tak percaya sgt dgn sijil or whatever degree yg i dapat dlam hidup. I percaya nilai kehidupan sebenarnya diukur sedalam mana kita belajar dari kehidupan.

    Our experience is not about what has happened to us, rather it is what we do to what has happened to us.

    I believe acquiring life's lesson through facing them like a man (woman). Ada yang belajar tinggi but has no substance, no value.

    So don't push ur self too hard sampai u tension. Take a deep breath, and ask urself what u really need in ur life and how these need of yours could benefit those you love.

    Good luck, dear!

    Ida

    ReplyDelete
  2. hei, same lah...

    bezanyer..ko jeles sebab ade yg nk ambik master then gembira mau konvo..

    aku jeles sebeb tiap2 bulan, dapat elaun!

    dem!

    ReplyDelete
  3. isabella;

    memang kite penjeles ahakss...

    ReplyDelete
  4. tapi best gak buat masters nih.

    tak pening pk keje. leh jejalan². pening time assignment ngan peksa jek.

    hehe. akak wat dulu masa dah kawen. * amek ko!

    terus honeymoon skali. ngehngeh..

    tetiap weekend merayap. kelas 3 hari jek seminggu. * suke!

    tepuk dada, tanya selera.

    * tapi time gawat nih, keja dulu kot....

    ReplyDelete
  5. bebeh, jom belaja!!
    muahahahhaa..

    ReplyDelete
  6. moi;
    saya selalu rasa mcm nak belajar, sebab tgk adik2 bawah saya semua dh amik master.

    ok, takpe lah. tu mungkin rezeki diorang.

    dan saya selalu surf, carik2 la course2 mana yg saya leh amik, nak sambung belajar.

    tapi selalu je tak jadik. sebabnya mungkin masalah wang kot.

    lama2, saya kata pada diri sendiri, kalau Allah nak bg peluang kat saya, mungkin satu hari nanti saya akan sambung belajar jugak.

    lambat pun takpe.

    ReplyDelete
  7. moi..eceh..moi nye kamu..wei,ape ungkit2 pasal add math nye kelas ni?malu la aku..cis bededah ko!!hahaha..kelaka,gila pemalas aku ini..na,ko memang seorang yang rajin belaja,aku tau.and ko memang boleh kalau ko nak belaja.and ko memang seorang yang cepat belaja.contosnya,ko masuk keje ngan aku,aku ajar kejap je ko da pandai.

    so if ko rasa ada ability nak buat apa2 pun,ko teruskan la.ni kan life ko.pikir betul2 then go ahead.sebab aku percaya if arwah mak ko hidup,mesti dia galakkan ko buat apa2 je yang ko rasa betul kan??aku sebagai kawan ikut je.

    ReplyDelete
  8. kak esah; hehe bole honeymoon sekali tu

    iera; bebeh jommmm aku tengah survey...

    nana cs; btol kalau lambat pun xpe... sekarang yana tgh survey2 course jer... tap lately ni makin kuat pulak rasa nak study...

    mrs hafiidz nadia;contosnya... apakah???? haha malu dgn cikgu Tolha... hahaha aku tgh survey jer... kau lagi pandai dari aku... it just that bila kau apis angah tengah buat sumthing 4 ur future aku rasa aku kena buat sumthing gak... takkan nak stagnant jerkan.... aku takde duit n kemahiran nak meniaga macam korang hehehe.... jadi aku kena lah fikir sumthing hehehe

    ReplyDelete