Tuesday, May 12, 2009

~ harapan yg punah; serius novel! ~

sudah nak sebulan org itu bertanya 'apa yg aku mau utk birthday thn ini?'... memandangkan kesibukkan utk 'persiapan' kami, mula2 aku cakap 'this year, ok lah org xmau apa2' baik gila siot... padahal dalam hati dah pjg wishlist siap utk 20 thn akan dtg.... spjg3 thn ni kami selalu terlepas birthday masing2... first year sibuk dua2 tak celebrate... 2nd year masa birthday aku org itu kena balik kg and masa birthday org itu plak aku terbang ke sarawak.... pun tak celebrate... memang lah birthday jer pun bukan apa2.... dulu mmg aku tak amik berat sgt tapi 'wat if umur salah seorg x pjg maybe ini birthday yg terakhir bersama- Ya Allah mintak dijauhkan lah... ' so skrg aku makin ambik berat untuk menghargai n mengingati hari2 penting org2 yg kita sayang... dulu masa arwah mak ada , mak tak kan lupa2 tarikh2 ni... since mak dah takde ni giliran aku pulak lah... tapi sajer rasa tahun ni nak ngade2 lebih sikit mau celebrate gak dgn org itu... org itu dah janji akan balik kl weekend ni so akan spend masa hari sabtu sama2 tgk movie n aku plak bole lah request apa2 utk birthday present.... hati aku sudah berbunga riang... best nya dapat dating (hehehe gedik aku tau!!!)... org itu pun, family nya bukan jenis yg meraikan hari2 penting itu... n memandangkan aku org penting dalam hidup org itu( hahaha perasan ngaku sendiri, suka hati aku la!) org itu pun berusaha menunjukkan effort pada tahun ini.... aku sudah hint2 mau 'anything yg surprise' tapi org itu dah mcm x faham2... asyik2 tanya jer... aku lagi bongok siap boleh tanya 'yg perlu ke org senarai apa option present yg awak bole beli utk org'... truk kan aku ni kunun2 nak surprise tapi siap bole tanya balik dgn org tu cam2... bukan apa mmg lah aku nak present yang surprise tapi aku takut tersurprise sangat hahahaha baik lah aku bg hint2 option yg ada.... hehehe... dont get me wrong present sumer tu x penting pun... at the end of the day aku lagi appreciate masa yg org tu spend dgn aku nanti.... effort utk present tu aku bg lah markah lebih sikit.... hehehehe....

TETAPI;

ahad aritu org tu call dari sana bagi tau yg dia tak dapat balik minggu ni, ada kejohanan futsal. atr sekolah... sakitnya hati aku... tapi kalau korang kenal aku korang tau lah yg aku akan pura2 takde apa2 padahal impian nak 'pow' org tu dah hancur berkecai ni.... tapi aku faham lah org tu tak mau lah hampakan team sekolah dia lagipun baru je posting sana takkan nak buat perangai kot...n padahal dia pun bukan lah pemain harapan nusa bangsa sangat... hehehe sorry yg.... org tau awak suka semput hehehe tapi org tau gak awak terrer merrer..... lepas tau yg org tu x jadi balik aku adalah pura2 merajuk gak... tapi macam tak berapa nak jalan coz org tu mcm tau aku takdelah merajuk tapi frust jer..... org tu pun berjanji lah macam2 yg konon2nya present aku dia tak lupa... kita tengok jer lah.... malam tadi org tu pun ada bagi tau.... kalau aku rasa nak dia balik gak dia balik lah jugak.... huhuhuhu.... macam mana ni memang lah nak suruh balik tapi x payah lah tanya n buat ayat2 cam2... buat org serba salah.... ooo nampaknya punah lah harapan nak dating minggu ni.... menci arrr....

Note; ahad ni birthday abah saya yg kacak, nak ajak abah jalan2 n mkn2... tapi adik yg bayar hehehehehe...

7 comments:

  1. happy bday babe!
    happy bday pacik!

    ReplyDelete
  2. gile ah telenovela ko nyer entri.eheh.
    btw, hepi bday, beb!
    slmt bnjer incik abah yg kacak dgn duit adik ko yer.hihihih

    ReplyDelete
  3. wahhh,aku pun belum beli hadiah ko lagi..alaaaa,orang lelaki memang cam tu tau..nak hadiah pun kena nak hint2 kn??huhuhu..tak pe la,janji baik..dapat yang suka bagi hadiah2,tapi perangai syaiton baik tak payah..

    ReplyDelete
  4. abak pakcik sobi; tq tapi kau tua sehari dari aku...

    mrs hafiidz nadia; ko nak beli hadiah aku buat apa lagi... ngade2 arrrr.... sajer nak aku beli dia handbag guess idaman lah tu....

    btol baik tak dapat hadiah dari dpt yg berperangai syaiton yg direjam...

    ReplyDelete
  5. aku taw aku tua sehari dr ko, saje wish awai2. takut lupe.hahahaha

    ReplyDelete
  6. Salam Moi,

    Bila i baca ni teringat masa i memuda dulu, time gundah-gulana sebab boyfren la..but i tell u, feeling ni best sebab hati kita jaidk macam dengup-dengup gitu. Bila rasa sakit, baru lah kita tahu rupa-rupanya kita pun boleh merasa keindahan..alamak bersastera pulak i ni..

    Besday u ke? Ala happy besday la dik..semoga panjang umur dan semoga segala cita-cita yg indah akan tercapai..:)

    ReplyDelete
  7. sis ida; TQ hehehe memang best feeling begitu sis... tapi i ni memang ngade2 lebih....

    ReplyDelete