Friday, February 27, 2009

~ Kereta ku parking, gagah berani ~

Aku dah lama tak update... nak kata sibuk sangat tak lah jugak... tapi macam tak banyak nak cerita tapi ada gak cerita yg tak bole nak diceritakan... bukan apa, takut jer org2 yg berkaitan terbaca hehehe.... (tau takut!)

2 hari lepas (hari rabu dlm sejarah), (konon2nya) kereta kesayangan aku dah terlanggar divider masa parking... hehehe... knowing me yg kadang2 agak cam clumsy sumer benda pun aku nak langgar... rugi btol lupa nak amik gambar... tapi tu my defense, aku tak nampak gelap boleh!.... Memandangkan kereta tu subsidi daripada ayahanda aku amatlah takut nak cakap dgn abah..... tapi aku ada otak yg sgt cerdas.... sebelum abah aku nampak kunun2 nak hapuskan bukti... sebagai permulaan hari rabu tu aku n adik balik lambat lah.... so bila dah malam surelah abah aku x perasan keadaan bumper depan yg cam cacat sikit... sikit sgt sebenarnya... tapi kalau korang tau abah aku.. sure korang faham nape aku takut sangat... (nanti bila aku senang2 aku cerita napa)

So, semalam untuk cover bukti punya pasal aku kuar rumah masa hari gelap lagi.. kul 7 tau tak.. which is selalunya aku kuar dlm kul 8 0r 8.15 a.m. Selalunya bila aku kuar kereta iera pun dah tak ada kat parking... tapi semalam entah2 iera pun tak bangun lagi... hehehehe.... So plan lepas balik keje nak g bengkel Ah chai (cine kaye yg pakai kereta kodok yg macam nak roboh) tu... tapi memandangkan aku balik pun dah lambat so sure lah tak sempat... So sia2 jer lah effort aku bgn pagi tu nak hapuskan bukti... otw nak balik umah aku pikir btol2... dah sedia nak bagi tau abah ker atau balik lagi lambat biar abah tak sempat nak *check condition kerete

*aku tak tipu ek, setiap hari b4 or lepas balik keje abah aku sure check condition kereta... yg paling x tahan kadang pagi2 bila aku nak g keje... aku duk lah dalam kete kemas2 apa yg patut sementara panaskan enjin kereta... TIBA-TIBA ada pancuran air kat kereta.... korang bayangkan aku dah kat dalam kereta... bole plak abah sembur air kat kereta... tu baru sikit hehehe

Melalut plak... ok dalam aku fikir2 tu nak bg tau abah ke tak... sebenarnya kereta aku dah parking pun depan rumah... memandangkan kunci rumah aku adik aku pinjam terpaksalah nak tak nak mintak tlg abah bukak kan garage... masa tu dah 8.45pm... garage umah aku tak ada lampu selalunya kalau malam aku biarkan jer lampu kereta terpasang masa abah bukak kan garage tapi semalam cepat2 aku padamkan.... hehehe... konon2nya nak cover lagi utk satu hari.... tapi bila dah kuar dari kereta tiba2 jer ringan jer mulut aku cakap "abah kete ni along terlangggar divider masa parking amik adik semalam, esok along betulkan..." lepas tu aku lari mcm terus masuk umah, masuk bilik, tukar baju, masuk bilik mandi dah siap mandi terus jer duk dalam bilik tak kuar2. hehehehe terselamat lah aku buat masa tu... Tiba2 ada ketukan di pintu... hehehe masanya dah tiba... "teruk kete tu, esok ganti terus satu set, gi perodua servis, jgn g kedai2 tepi jalan tu".. satu 'set'.... dalam hati aku , ranap lah duit aku coz satu set tu dalam rm 400 -rm500 tau... aku rasa org perodua sure gelak pasal luka sikit jer dah nak tukar satu set... tapi aku layan kan jer abah.... aku diam jer... Diibaratkan macam kaki kau luka sikit esok kau nak buat kaki palsu... boleh pakai tak teori aku ni... diam je lah... pastu aku terus lah terpaksa mendengar ceramah abah tentang "berhati2 di jalan raya"... abah aku lupa kete tu kena kat parking bukan jalan raya .... abah aku tak berhenti berceramah sampai lah dia ngantuk... akhirnya abah zzzzz...... tapi aku tau ceramah tu ada sambungan lagi...

Kul 2a.m abah ketuk bilik lagi... "nape adik tak balik lagi"... aku jawap "hujan, tapi dia dah otw dah" aku memang blum tdo lagi dats y bole menjawap soalan abah dengan jayanya... adik aku mmg dah bg tau dia balik lambat ada keje yg nak siapkan urgent... Pastu rasa dahaga aku pun g lah dapur... apa lagi abah tak lepaskan peluang... sesi ceramah diteruskan... sampai lah adik sampai umah dlm 2.15am.... huhuhuhu... yg peliknya ceramah abah dah macam lagu rock x ngantuk langsung aku dibuatnya... huhuhu.... adik sampai umah jer aku terus masuk bilik....

Pagi ni aku kuar bilik dgn persediaan nak dengar sambungan ceramah semalam.... lepas siap2 nak g kerja ceramah pun bersambung.... hehehe korang kagum tak dgn aku...??? hehehe.... kalau kete tak siap petang ni ada lagi lah ceramah balik ni...

Ohh lupa nak cakap MrZ yg kacak (gedik kan) dah tolong gi repair kete... so Insyaallah bole siap ptg ni dalam 6.30... dah inform abah hari ni balik lambat coz nak siapkan kereta.... Harap2 takde scar yg teruk lah kat kerete.... mintak2 tak ada scar langsung.... KALAU TAK ADALAH SAMBUNGAN CERAMAH LAGI... nanti esok aku update gambar yer...




1 comment:

  1. Diibaratkan macam kaki kau luka sikit esok kau nak buat kaki palsu... (HAHAHA..kelaka la statement yang ni)..ayah ilyana seorang yang perfectionist okkkk..macam citer monk tu..

    ReplyDelete