Friday, February 20, 2009

~ Lunch Nanti Aku Nak Tido... ~

Lately ni aku selalu mcm tension jer… mcm depress giler… dgn abah, dgn adik yg nak pindah sgt lah konon…. Yerlah aku faham lah.. adik penat nak travel sumer n mcm2 hal lagi yg mungkin buat adik rasa cam tension duk umah (me, not the reason ok)..n all the wedding thingy buat aku lagi sakit kepala… nasib baik la kan sekarang ni kerja tak banyak sgt tapi ada gak lah bab2 kerja yg buat aku tension sikit… Aku tau gak, mungkin aku jer yang lebih2 tension kan diri sendiri… Nak tido pun susah..… Dah lah aku mmg spesis tido2 ayam… bunyi cicak pun aku bangun… bunyi tapak kaki pun aku sedar… dahlah mmg susah nak tido lena, lagi bertambah2 lah susah nak tido… Usually aku tdo dlm kul 11p.m n bangun dlm kul 1.50a.m cam tuh… kadang2 lepas subuh adalah cam rasa ngantuk balik… tidolah jap sampai 730a.m b4 siap2 g kerja… Tu yg tengahari kalau boleh mmg kena tido… 10 minit pun xpe lah

Early this week, one of my cousins comes out dgn this rumor yg menyakitkan hati aku… Selalunya aku x pedulik sgt lah apa org cakap especially kalau kwn2 yg bknnya kenal aku sgt nak bercakap pasal aku.. tapi this one is different.. Sebabnya sumber tu mmg dr org yg boleh dipercayai… End up sumer cousin n makcik2 aku percaya dgn gossip tu… Aku marah sgt, n sad of course… nasib baik lah ada yg nak confront aku nak tau betol ke tak berita tu otherwise entah apa2 lah jadik… I did explain to one of my cousin n makcik Lepas tu suka hati dia org lah dia org nak fikir apa…

I did confront the source of the rumor.. I give him my piece of mind in the most polite way , I think :p. Sambil bercakap air mata tak payah nak cakap lah… mukus sumer ewwwuh.. so aku harap2 sgt he can understand… As a result, aku dpt ‘silent treatment’.. which is aku mmg selalu dapat… tapi sekurang2nye aku dah lepaskan…


Note to a friend;

tq for listening… time kasih gak coz menahan diri dengar aku gelak n diselang selikan dgn sedu sedan huhuhu… aku tau ko nak gelak kuat2 masa tu… (eh tapi ko mmg gelak pun kan?)


Note to ‘him’;

I’ve said I’m sorry (mode:silent)


Note to ‘adik’;

Dik, ko x payah lah pindah… boring lah…ngengade btol




p/s; kita boleh pilih siapa kawan kita, siapa Chenta hati kita.. Tapi kita tak boleh pilih siapa ibu bapa kita.. hargai n sayangilah mereka semasa mereka masih hidup… maybe they give us hard time… tapi mereka lah ibubapa kita… (motif???-sedar diri)

2 comments:

  1. hehehe..sian ekk sape la kawan ko tu..yang tepaksa dengar tangisanmu laila..jahat btol dia kan?sebab gelak balik kat ko..

    ReplyDelete