Monday, February 16, 2009

~ Mertua ~

To be honest, aku tak kenal bakal ibu mertua…. Cakap ditelefon beberapa kali… First time berjumpa masa bertunang, malangnya masa tu suara aku mcm pondan siam nak berborak pun segan… Silap2 nanti Umi MrZ ingat aku ni 2 alam…

Takut mmg takut, kat tv punyalah banyak cerita pasal ibu mertua… Cerita yg baik buat aku x sabar nak kawin tapi kalau cerita mcm ‘rendang utk mertua’ tu sapa yg nak kawin? Tapi arwah emak aku pernah pesan “Layan lah ibu n ayah mertua macam ibu n ayah sendiri”… Kalau kita melayan mereka n menghormati mereka dgn baik takde sebab kita akan dipinggirkan …


Tapi andainya bakal mertua tahu bencinya aku melipat baju.. bencinya aku menggosok baju… berselaraknya almari baju aku… Agaknya dia suka aku lagi tak? Hehehe…

2 comments:

  1. ko ingat bakal mertua ko tak reti access internet ke? tah² dia dah baca sume² ni..

    haaa...taktau...
    :P

    ReplyDelete
  2. memang x reti confirm...hahaha matilah hehee

    ReplyDelete