Monday, February 16, 2009

~ Soalan apa ntah.... ~

Baru2 ni ada seseorg bertanya, ‘r u sure dat he is d one?’.. Apa punya soalan entah…. Dgn bangganya aku jwp ‘sure lah’.. “Mcm mana kau boleh sure?”…. “Aku sure sebab mak aku suka” dia”.. Yer memang itu jawapan sebenar utk soalan tu… I choose him becoz of may late emak approval… I have a very strong relationship with emak… Aku share dgn emak pasal sume benda, termasuk lah hal2 hati n perasaan ni… Masa emak sakit, masa tu me n mrz dlm proses nak kenal2 lah… Dalam sakit2 emak , dia slalu mintak aku update perkembangan kita org… Satu hari tiba2 mak cakap “walaupun mak tak pernah jumpa dia, mak tau mak suka dia… kalau along nak kawin dgn dia kawin lah”… Aku tau sure ada antara korang rasa arwah mak aku mengarut, tak kenal tapi boleh bg remark yg camtu… Tapi dia emak aku, dia lebih kenal aku n tahu org yg mcm mana sesuai dgn aku… N bcoz of that aku pegang kata2 emak… Kwn baik aku jugak pernah berkata “bf aku sebelum ni sumer tak dapat approval mama aku kecuali dia”… N turn out dia sgt bercinta yg hangat bersama sang suami n dah dapat pun anugerah yg comel (jika org itu membaca, mesti dia sedang tersenyum bahagia)… Emak kita sentiasa mendoakan kesejahteraan kita, tak dinafikan kadang2 ada jugak ibu yg silap buat penilaian, tapi berdoalah untuk kesejahteraan ibu anda agar terbuka pintu hatinya…


Kepada org yg bertanya soalan 'itu', Emak aku pernah pesan ‘takde apa yg pasti dlm hidup ni… perkahwinan satu perjudian… kita mungkin akan bahagia… kita mungkin jugak akan derita… tapi kalau langsung tak mencuba lagilah rugi’, kita dah kehilangan salah satu dari peluang kebahagiaan… Emak aku jugak pesan… “Lelaki yg baik dijadikan utk perempuan yg baik, begitu jugak sebaliknya, tapi sekiranya kita tak dapat apa yg kita idamkan, tandanya Allah tengah menguji kita”… emak aku jugak pernah kata “Allah tak akan uji kita sesuatu yg dia tahu kita tak boleh tanggung"....



2 comments: