Monday, March 2, 2009

~ Nasib baik ada abg Megatron ~

aku dah type bak 2 helai kertas kajang dah tadi... tau2 tangan gatal bole terdelete bongoknyer... dah malas aku nak type balik.... tension siot.... aku nak update hal scar kete aritu... dah ketuk n polish tak ada scar pun....


kat tempat bertanda yg tak berapa nak nampak tu lah tempatnya... itu yg abah aku suruh tukar satu set... takde maknenya.... anaknya kodokut................


tapi ada lain plak yg jadi mlm tu... keter siap dlm kul 6.30... tapi aku mintak mrz amik aku dlm kul8 coz nak briefing sikit dgn bos n staff... mrz rupanya sampai dlm kul 8 tapi sempat lah singgah solat kat petronas... ako dapat bygkan surelah mrz tu matikan engine kete bagai n baring dalam keter... coz mrz ni tak suka aircond... lepas briefing sumer dlm 45 minit pas2 aku n budak2 opis berjemaah la turun...

dari jauh aku dah nampak keter.... aik apsal lampu keter nyala tapi engine cam mati... ari2 mrz tolong g servis kan keter... budak servis tu dah bg tau... jangka hayat battery keter ni dah macam x berapa nak lama2... next servis or bila2 bole la tukar... dalam hati aku 'kalau btol mrz lupa tutup lampu, ada gak lah yg x bole start keter ni karang'... aik apalah mrz ni... selalunya dia lagi cautious dari aku.... aku trus jalan g kat keter... mrz on d phone dgn umi dia... bila aku masuk trus dia start engine keter.... guess what? ramalan ku benar belaka... trus mrz bg tau umi dia nanti dia call semula... mrz pun buat lah a few attempt kunun nak start engine... aku pun dgn selambanya jawap 'yg, dah 45 minit lampu keter tak tutup, mana tak kong'... 'alamak yg... hih'...jawap mrz... aku pun trus inform apis n angah... tapi apis tak bole tunggu.... coz mama demam... apis, nad n adam sempat lah berhenti kat keter aku... "na, insurans keter ko takde aam ker?'' nad berkata.... jeng jeng jeng..... hehehe 'ntah tak tau'... bongeng tak aku.... kalau bab jadual servis keter aku mmg tip top tapi benda cam2 bole aku x pedulik.... aku rasa ada tapi sumer dalam file kena check balik ni.... sempatlah nad n apis berceramah tentang 'keberkesanan aam dalam arena pengkeretaan!' huhuhuu...........

tinggal aku, mrz, angah n eric.... masing2 sibuk lah buat call.... aku x lah sibuk... just call adik jer inform balik lambat keter tak bole start n suruh dia cover line dgn abah... angah n eric plak meround satu building tanya security bagai kalau2 ada jumper.... sumer keter yg lalu lalang budak2 ni tahan.... hehehe... mrz plak g kat kedai superbike ktm kalau2 ada jumper.... pastu angah bg tau, eddie officemate kita org ada jumper... dia pinjam kawan dia... umah eddie ni dekat jer dgn office ni.. tak lama pas tu mrz pun balik dari kedai ktm tu... "abg tu cakap bole kalau nak charge kat sana, tapi dia suruh tanggal kan battery'... tapi x jadik lah kan since eddie dah dapat jumper... nanti sian jer lah eddie datang...

lama gak lah baru eddie sampai... tiba2 angah bersuara.. 'kak, eddie ni bg signal mcm takde jer'.... Apakah??? oit biar btol eddie ni... sambil lenggang mak bedah eddie pun cakap " woi, takdelah kawan aku ingat aku nak jack tyre... dia sound trouble pulak".... Alamak! mak! mak!.... nak tak nak terpaksa lah gak tolak keter kat kedai abg ktm... haruslah aku yg kena handle stereng keter kan... 4 lelaki yg gagah perkasa ni haruslah kena tolak keter.... hehehe tapi tak sampai 30 saat mrz menaga halau aku kuar dari keter... hahahaha... adalah lawak bodoh2 sikit aku buat.... budak2 lain dah gelak2 dah... aku bole glak2 lagi pas kena halau tu... mrz lah yg handle stereng aku plak cumer tengok lah aksi gagah 3 org jejaka gagah perkasa 'tertonggeng2' menolak keter... sorry gambar nya telah diharamkan dari disiarkan hahahahaha... sampai kat kedai abg ktm tuh.... abg tu lah plak incharge.... kita saksikan bersama.......



a) engine keter den


b) tempat battery kete yg 'rompong'


c) battery keter di charge


sambil tunggu charge battery keter, abg ktm yg kacak lagi gagah perkasa ni ajaklah tour kat kedai dia kerja ni.... harga2 motor dia bole tahan mahal lah kan for sure... tapi abg ni bg tau dlm2 byk2 kedai superbike kat malaysia ni kedai dia cam murah gak lah.... katanya lah kan... tengok broucher dia bukan setakat motor lah ada... macam2 lagi ada eksesori pun adalah... ada benda yg kelaka2 gak hehehehe... tapi shirt2 dia sumer chantik tau....

d) antara superbike yg ado



ni plak model:990 super duke (kalo tak silap lah) ala2 cam megatron transformers abg tu cakap lah hehehe... tapi cam ada sikit2 kan... harganya RM91,125




megatron transformers




saksikan abg ktm yg kacak....................




abg ktm hehehe (aku lupa tanya nama) ada iras2 megatron tak???? kuikui





eric yg berangan.....





angah.... yg penat.....



gambar eddie tak ada.... coz dia balik awal sikit... mrz pulak belum bersedia untuk gambar disiarkan.... apa dia ingat dia popular???.... hehehe tima kasihlah pada sumer kwn2 yg tolong hehehe.... abg megatron (aku bg abg tu nama tu je la)... lain kali saya belanja abang ek...............

No comments:

Post a Comment